Verrassend zonnig Lima is einde van de reis

14 oktober 2017 - Utrecht, Nederland

11 oktober, Lima
Uitslapen, een warme douche en het bijwerken van onze WhatsApp. We zijn weer terug in Cuzco na vier​ dagen Jungle Trail richting Machu Picchu en hebben een rustige ochtend verdiend. Nadat we zijn opgestart, zijn we gaan shoppen voor souvenirs en hebben we onszelf verwend met een veel te grote chocoladetaart. Na al die inspanningen van de laatste weken vonden we dat een heel goed idee!

Om 16:20u hebben we het vliegtuig gepakt vanuit Cuzco naar Lima. We zijn weer terug in de stad waar het allemaal is begonnen. Nadat we een interview hadden gegeven aan studenten op het vliegveld, zijn we als doorgewinterde reizigers de schreeuwende taxichauffeurs tegemoet gelopen. Blijft mooi hoe we al onderhandelend er weer een mooie prijs uit hebben weten te slepen voor een rit van 45 minuten richting de wijk Miraflores.

Het is inmiddels onze laatste avond in Zuid-Amerika. Morgen vliegen we terug naar Amsterdam. Tonke, Sjoerd en Luciana zijn ook in Lima en ook voor hun is het de laatste avond. Om 20:00u hebben we met z'n vijven afgesproken op het Kennedy Park in Miraflores. Een laatste keer uit eten bij een chique restaurant. De avond afgesloten in een salsa café waar we erachter kwamen dat we nog heel veel moeten leren om het niveau van de Zuid-Amerikanen te hebben... Toch zijn we trots op onze eigen moves van de afgelopen weken!

12 oktober, Lima
Tsjah, het is alweer de laatste dag van onze schitterende reis en hebben daarom een luxe hotel geregeld met zwembad op het dak. Na een prima ontbijt, hebben we dan ook eerst een uurtje daar gelegen. En we hadden heel veel geluk, want de zon scheen heerlijk in Lima. Lima is de droogte hoofdstad van de wereld, maar heeft vrijwel altijd een dikke pak wolken boven de stad hangen. Niet vandaag!

We zijn om 10:30 een City Tour gaan doen waarbij we eerst 15 minuten met de bus, waarvoor speciale wegen zijn aangelegd, naar het centrum van de stad zijn gegaan. De tour begon op het centrale plein. Verrassend genoeg genaamd "Plaza de Armas", zoals alle centrale pleinen in de plaatsen waar we zijn geweest.

De tour was interessant, maar de informatie voor mij weer veel te veel en onnodig. Na 1,5 uur bedankt en gaan lunchen met Daniël. Hierna terug gegaan naar Miraflores. Twee uurtjes genoten van het zwembad en een laatste kaartspelletje gedaan. Om 16:30u met de taxi naar het vliegveld. Verdorie, het zit er echt op!

Na vier weken lang samen reizen met Daniël door Peru, Chili en Bolivia, zou je zeggen dat je er ook wel klaar mee bent. Zowel met het reizen als met elkaar. Maar nee, dat gevoel heb ik helemaal niet. We hebben echt een geweldige tijd gehad samen! Tenminste... IK heb een geweldige tijd met Daniël gehad. Daniël zou zomaar een ander idee hierover kunnen hebben.... Haha!

Om 20:00 vlogen we in een nieuw 777-300 toestel van KLM naar Amsterdam. Een prima vlucht waarbij we allebei veel hebben kunnen slapen. We zijn weer terug in Nederland...

13 oktober, Utrecht
Onze bagage gepakt en verrast door Esther en Christiaan, zusje en broertje van Daniël, op Schiphol. Zij brachten ons terug naar het mooiste stadsjie van ons land. Het stadsjie waarin we de komende maanden gaan bedenken wat onze volgende reis gaat worden. Samen of niet, reizen gaan we zeker snel weer doen!!

Bedankt voor het lezen van mijn blogs. Ik hoop dat je het leuk vond en geïnspireerd bent geraakt om net als Daniël en ik fantastische reizen te maken!

Adios y hasta luego,
Reinder

1. Henriette Zengerink:
    19 oktober 2017
    Hoi Reinder,
    Wat een fantastische vakantie hebben jullie gehad! Dank je wel dat ik mocht meegenieten met jullie verhalen en vlogs. Ik heb ze met veel plezier gelezen en gezien.
    Succes met het opstarten weer in Nederland en natuurlijk je nieuwe baan!
    Groeten Henriëtte