Onvergetelijke start van onze reis!

17 september 2017 - Arequipa Metropolitana, Peru

Een rustige ochtendwandeling in de stad tot sandboarden in de woestijn. De mooiste ervaringen stapelen zich op aan het begin van onze reis!

Peru staat bekend om haar diversiteit. De natuur heeft veel te bieden en dat hebben we direct gemerkt. We zijn op 15 september 2017 begonnen met een wandeling door Lima. Een French Beso gedronken, elkaar liefdevol aangekeken in Parque de Amor (check de vlog!) en over een Inca markt gelopen. Hierna hebben we onze reis voortgezet naar Paracas, waar we de eerste warme zonnestralen opvingen!

Paracas is een vissersdorp. 's Avonds hebben we daarom, met een lokale Pisco Sour, een verse vis (Cabrilla en Octopus) van de bbq gegeten aan het strand. Hierna volgde een nacht in een hostel... Een nieuwe ervaring voor mij. Gelukkig hadden we een kamer voor ons alleen en heb ik aan dit idee kunnen wennen!

Vol energie werden we 16 september 2017 wakker. Er stond ons een geweldige dag te wachten. Beginnend in de haven van Paracas waar we met de boot naar Islas Ballestas vaarden. Dit zijn de "Galapagos for the poor". Deze eilanden zitten vol met verschillende mooie vogels. Maar ook zeeleeuwen en zelfs pinguïns hebben we van dichtbij gezien. Heel gaaf!!

Om 11:00u stond onze volgende excursie alweer klaar. Een rit door "Reserva Nacional de Paracas" waar we flamingo's hebben gezien (al was het op ruime afstand), uitleg kregen over de tectonische platen bij de kust van Peru (Nazca en de Zuid-Amerikaanse plaat) en konden genieten van schitterende uitzichtpunten over de zee en de woestijn.

We werden al wat vermoeid, maar de dag was ook toen nog lang niet om. Nee, het leukste moest zelfs nog komen!!

We zijn om 16:00u namelijk richting Huacachina gereden. Bekend om de oase midden in de woestijn. Leuk? Pff... Enorm toeristisch! Gelukkig was de activiteit die we daar deden fantastisch, ja echt fan-tas-tisch!!

We zijn in een buggy vastgezet en volle bak over de zandheuvels van de woestijn gescheurd. Het was nog gaver dan een achtbaan. We stopten op de mooiste plekken voor foto's en om een sport te doen dat je eigenlijk in de winter verwacht: Snow... uhh... Sandboarden!! Wat. Is. Dat. Gaaf!!

Overal, laten we de details besparen, zat uiteindelijk zand. Een pijnlijke schouder een blauwe arm en Daniël die minimaal vier keer over de kop is gegaan na een evenaring van de lichtsnelheid (zijn eigen woorden), waren het meer dan waard!!

Deze lange dag was ook toen nog niet klaar. Door ons "hoge-snelheid-reizen" wilden we direct door naar Arequipa. We hebben dan ook om 20:15u de nachtbus gepakt (VIP plekken) en in 13 uur verder naar het zuiden van Peru gereden. In Arequipa gunnen we onszelf eindelijk wat rust. Dat is het idee in elk geval... Maar WAUW, wat een onvergetelijke start van onze reis!!

Wil je het liefste beeld bij deze verhalen? Dat kan!! Bij "Video's" vind je onze tweede vlog, inclusief een paar hele slechte grappen!

Adiòs, Reinder

1. Jolanda/mams:
    17 september 2017
    Wat een bliksem start van jullie vakantie!! Fantastische onvergetelijke activiteiten......hoe kan dit overtroffen worden🤔Nu eerst maar even slapen tijdens de lange busreis🤗....kijk uit naar jullie volgende blog/vlog😘
  2. Tío agente:
    18 september 2017
    ¡Oi!

Velocidad de luz significa una multa de 500 pesos. ¿Cuándo pagarás eso?
  3. Natascha:
    20 september 2017
    Wat een verhalen!! En alsjeblieft mag ik je als tip mee geven neem ook echt af en toe die rust. Kan je vakantie echt maken of breken!! Ik ga proberen jullie zoveel mogelijk te volgen zeker na het lezen van dit verhaal :)